Tuesday, December 8, 2009

Jasin, Melaka..

Hari Ahad lepas aku balik kampung mak aku.. Kg Chabau, Jasin... anak sedara mak aku kahwinkan anak dia... So, maknanya aku ni sepupu kepada tuan rumah ittew... Aku ada anak sedara la kiranya... Tapi sumpah aku tak kenal sape dia ni.. Yang aku kenal ada la 2-3 orang jek.. Maybe masa zaman- zaman selalu balik kampung dulu aku kecik lagik.. Memories banyak yang dah ter"erased"... Aku gerak dari KL ngan Amek (adik aku) ngan Mama aku.. Wife aku tak dapat ikut sebab dia kena fetch mertua aku kat Nilai.. Perjalanan ok la takde masalah besar, cuma seluar yang aku pakai tu terkoyak plak tang toot..... VAVI.... nasib baik bleh cover pakai baju... Dan nasib baik jugak skang ni dah pandai pakai baju yang size selesa... Kalau zaman dulu nak pakai yg fit- fit jek... Hahaha.. Skinhead la tuh...
Kitaorang dr KL ngam- ngam sampai ngan Abah aku yang bertolak dr Senai.. Kira ok la timing dia kan.. Pak Ndak ngan Mak Ndak aku dah lama sampai... So, bila dah setel salam lebih kurang, aku pun makan la.. Lapo dol tak makan dari pagi..
Setel makan, kitaorang gerak pi tengok tanah yang parent aku nak beli.. Gambar kat sebelah ini adalah pemandangan dari tanah yang parent aku nak beli tu ngadap Gunung Ledang... Bagi aku sempoi la lokasi dia.. At least kalau jadi dorang nak dirikan rumah kat situ, anak- anak aku nanti ada la kampung nak balik... Hahahahah... Aku pun berangan lah nak ternak kambing kat tanah ni macam kawan aku Jack... Aku beli kambing sepasang lepas tu Abah aku la gamaknya yang tolong tengokkan... Ini semua sekadar perancangan... Manusia kan, tak lari dari perancangan dan angan- angan... Moga angan- angan aku akan jadi kenyataan... Amin... So, lepas- lepas tengok sekeliling kawasan tu, aku ngan Amek pun gerak balik KL... Mama ngan Abah aku gerak balik Senai... Kitaorang split up kat Tol Tangkak.. On the way balik KL, Amek dropped aku kat rumah mertua aku kat Nilai... Malam tu kitaorang gerak balik KL and skang ni mertua aku ada kat rumah aku... Nasib la dorang bleh terima keadaan rumah aku yang serba kekurangan ittew.. Maklum la baru kahwin kan... Asalkan dorang selesa, aku dah bahagia...
Cheers...

No comments:

Post a Comment