Friday, May 7, 2010

Lain Macam....

Salam All...
Semalam masa balik dari office and lepas fetch wife aku, aku cakap kat dia... "Yang, belanja abang DVD 1 kat kedai cina biasa kita gi tuh.." wife aku yang tengah nak lelap mata (pantang lepa, masuk keter nak membuta...) pandang aku and tanya aku nak beli cerita apa? Aku cakap aku nak beli cerita "The Book of Eli" yang Denzel Washington berlakon tuh.. Aku ni jarang tengok wayang kan.. So membeli DVD cetak rompak adalah antara hobi aku.. Wife aku pun kata ok la nanti singgah kedai cina tuh...

Dari Jalan Semantan depan UOA Building wife aku dah membuta.. Aku hangen betul, ngadap jam sorang2 nih... Dengar radio lagu- lagu macam tak best plak... So aku pun menempuh jam dari Jalan Semantan tu sampai la nak dekat rumah kitaorang kat Pandan Perdana baru dia terjaga... Singgah beli burger 2 ketul pastu ambik Mama and adik aku kat umah then gi dinner.. Lepas dinner aku pun gi lah table cina DVD yang beberapa langkah dari tempat kitaorang makan.. Usha punya usha, demmit citer yang aku nak beli tu xde... Kebanyakan cerita yang display kat situ semua aku dah tengok.. Tetiber bini aku tanya kat amoi yang jaga warung DVD tu..."Ini gambar sudah clear ke moi?"
Amoi membalas,"Sudah kakak, kalau gambar tak cantek, kasi pulang kita ganti baru punya..."

Korang nak tau cerita apa??? "My name is Khan... Aku sabar jek la.. Layankan ajek..
So, sampai jek umah, aku basuh baju, bilas baju and sidai baju.. Wife aku dah lama tidur sebab malam sebelumnya dia tidur kul 4 pagi... Badan gatal2 kena gigit dek pijat ke hama ke aku pun tatau... Aku ni kalau badan penat mata tak lalu nak tidur.. So tgk rancangan kat TV pun mcm haremmmm... Aku teringat DVD Hindustan yang wife aku beli tadi... Aku ni bukannya peminat Hindustan pun... Tapi memandangkan dah takde cerita lain aku nak nonton, aku pun pasang la DVD tuh kat laptop sambil baring2 sebelah wife aku... Melalui sinopsis macam best la cerita nih.. So dari start cerita sampai akhirnya aku layan cerita tuh.. The result??? Aku enjoy dengan cerita Hindustan yang aku baru tengok nih... Lain dari filem2 Hindi yang aku pernah tengok.. Takde menari2 tengah2 padang ke, atas gunung ke... Totallt different.. Syabas...........
Malam ni sah2 la wife aku layan cerita ni kan??? So, aku pun akan tumpang sekaki la tengok lagik sekali..
Untuk Dato' Shah Rukh Khan, lakonan anda dalam cerita ini menjadi... Macam ni la baru best... Ini tak, balik2 ko nak nangis jek putus cinta...

1 comment:

  1. yes, today it gonna be my turn..aish, im suppose to wathch this movie before you kan...by the way jgn anda cube2 memeperlekehkan dato shah rukh khan itu ok...

    ReplyDelete