Monday, February 8, 2010

Dah lama tak naik Star LRT..

Salam dan selamat hari Isnin.... Bagi kebanyakan orang, Isnin adalah 1 hari yang sangat menyangapkan.. Monday Blues... Well, standard la kan, ada yang 2 hari cuti on weekend, then dah sedap2 cuti kena start keje balik.. Ni nak citer pasal pagi tadi aku naik Star LRT... Lama giler dah tak naik sejak2 keje kena memandu ke hulu ke hilir nih, walaupun aku ni bukannya drebar.. Kejap nak kena gi site sana, kejap nak kena gi site sini.. Tapi ok lah aku enjoy keje ni.. Nak dijadikan citer, keter kesayangan aku rosak... Memula nak "obehol" jek.. Konon2 nak bikin top overhaul.. Kejap lagik pomen kata lebih baik tukar enjin jek.. aku ckp budget ciput la setakat nih, so nak buat top bottom.. Pun xleh buat gak.. Terpaksa la tukau enjin tuh.. Hawau.. Tersadailah keter kesayangan aku tuh kat workshop skang nih... Gi keje terpaksa pakai keter adik aku.. Masalahnya, dia tak dok ngan aku lagik... So pepagi aku kena la naik LRT pegi Seri Petaling nak ambik keter kat dia..
So pagi2 tadi bini aku dah hantar aku kat LRT station.. Ngam2 beli tiket, LRT sampei.. Aku dengan cargasnyer mencucuk tiket dan melanggar penghadang.. Demmit, pintu LRT dah nak tertutup.. Aku dengan muka tak bersalah dan ala2 "Bourne Ultimatum" menyelit di antara pintu LRT yang dah nak tertutup tuh... Cun2 jek masuk and Yesssss, lepas dowh.. Ni menunjukkan aku masih kurus la wei...
Macam biasa, dalam LRT ni macam2 gelagat manusia yang bleh aku nampak.. Ni antara hobby aku masa aku menjadikan LRT sebagai pengangkutan harian.. Teringat balik zaman2 berhimpit2 and berebut2 nak naik LRT... Sadis beb.. Masa aku dah betulkan pendirian aku sebab pagi2 ni mana ada seat kosong wei, aku perhatikan sorang2 penumpang yang berdekatan ngan aku.. Yang menarik perhatian aku sorang minah Melayu yang bertudung... Siap bawak kipas and dengan muka selamber mengibar2kan kipas yang dia bawak tu... Dalam kepala aku, ni mesti kes berlari2 anak gajah kejar LRT sebab takut lambat sampai opis... Or maybe dia tak mandi pagi... Lepas tu ada plak satu mamat India ni... Aku tatau la whether dia ni India Malaysia ke India Ori... Pakaian smart, kemeja lengan panjang and slacks... Rambut sisir rapi side parting.. Tapi suar slacks dia tuh apehal tinggi sangat?? Huhuhuhuhu... Dalam aku dok usha penampilan "ranggi" mamat India ni, tetiber dia bleh kuarkan sapu tangan dari kocek sebelah kiri kemeja dia... Dia pun berkipas gak guna sapu tangan dia tuh... Dan.. Dan... Err...Errr... Dia punya bau "harum" singgah kat hidung aku... Ni yang buat aku angin nih... Agak2 la kan... Vavi...
Well, lepas tuh bila sampai station Chan Sow Lin, aku tukau LRT untuk ke Seri Petaling.. Orang tak ramai watu nih.. Perjalanan mengambil masa kurang dari 30 minutes... Practical bagi aku, orang lain aku tatau...
So, itu la pengalaman aku naik LRT pagi ni... Cheers to LRT and suara jantan yang berkumandang setiap kali sampai station....

No comments:

Post a Comment